انگیزهمقالات

چرا در مسیر کارآفرینی انگیزه‌تان را از دست می‌دهید + چند راه‌حل ضروری

0
در ماه یا سال گذشته کسب و کار عالی و پُر رونقی داشته‌اید، با مشتریان جدید قرارداد بسته‌اید مشتریان فعلی هم از روند کسب و کار راضی هستند و تعداد مشتریان هم رو به افزایش است. تمامی کارها به قدری خوب پیش می‌رود که مطمئن هستید همه‌ی اتفاقات واقعیت دارد؛ اما ماهی دیگر به طور ناگهانی، کسب و کارتان دچار رکود و افت می‌شود، مشتریان همیشگی خود را از دست می‌دهید و در کارها، یکی پس از دیگری، با مشکلات متعددی مواجه می‌شوید.
در هر دو صورت، انگیزه‌ی شما بر پیشرفت کسب و کارتان تأثیر مستقیم دارد. در زمان اتفاقات خوب، انگیزه‌ی متفاوتی دارید و می‌توانید بر روی کارهای کوچک‌تری تمرکز کنید که منجر به رشد و موفقیت کسب و کار می‌شود. اما در شرایط سخت، هیچ انگیزه‎ای برای انجام کار احساس نمی‌کنید و فقط در منزل استراحت کرده و سریال مورد علاقه‌ی خود را تماشا می‌کنید.
برای ایجاد کسب و کار موفق به زمانی نسبتاً طولانی نیاز است. انگیزه، بخش مهمی از معادله است و داشتن انگیزه‌ی همیشگی، انتظار واقع بینانه‌ای نیست، (به دلیلی که در این مقاله ذکر کردیم)
اما راهکارهایی برای انگیزه‌ی دائمی وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت سریع در کسب و کار کمک کند.
چند راهکار ساده برای حفظ انگیزه اگر می‌خواهید در سخت‌ترین شرایط ادامه دهید
1 – زمان مخصوص خودتان را هرگز فراموش نکنید (و البته خانواده‌تان)
هنگامی که تحت فشار و در تلاش برای سامان دادن کسب و کار هستید، معمولاً فراموش می‌کنید تا زمانی را به خود و خانواده اختصاص دهید. روزها و ساعاتی طولانی مشغول کار، پاسخ دادن به پیغام‌ها و سر و سامان دادن امور هستید و ناگهان متوجه می‌شوید نسبت به کسب و کار و علاقه‌مندی‌ها، احساس تنفر و ناخوشایندی دارید؛ زیرا تمام اوقات زندگی را صرف انجام وظایف کرده‌اید.
برای داشتن انگیزه‌ی دائمی، به تفریح و استراحت نیاز دارید و برنامه‌ریزی و رفتن به تعطیلات لازم است؛ پس سعی کنید ساعاتی را به دور از فضای کسب و کار با خود و خانواده‌ی خود بگذرانید. برای روابط خود با مشتریان حد و مرزی قرار دهید و زمانی را به انجام کارهای هیجان انگیز اختصاص دهید. حتماً تجدید قوا کنید تا قوی‌تر از گذشته، کار را از سر بگیرید. سخت‌کوشی تا حد کافی می‌تواند جوابگو باشد اما اگر سعی کنید همیشه به زور جلو بروید مطمئن باشید مدت زیادی دوام نمی‌آورید.
تمامی این لحظات استراحت و کارها به شما کمک خواهد کرد تا کارهای بیشتری انجام دهید؛ زیرا موجب هماهنگی بیشتر در کارها می‌شود.
2– ارتباطات اجتماعی داشته باشید:
انسان طبیعتاً خواستار برقراری ارتباط با دیگران است؛ البته به تنهایی هم از عهده‌ی راه اندازی کسب و کار برمی‌آید، اما در بعضی موارد به کمک افراد دیگر مانند کارکنان، دستیاران مجازی یا مشارکت استراتژیک نیاز دارد. در ضمن، ارتباط انسانی و ارتباطات اجتماعی از طریق افراد همسان یا افراد صاحب نظر صورت می‌گیرد.
راه‌اندازی کسب و کار به تنهایی می‌تواند کار چندان درستی نباشد. انگیزه‌ی ثابت هنگامی به وجود می‌آید که تجربیات خود را با افراد دارای انگیزه، به اشتراک می‌گذارید و در عین حال به هنگام برقراری ارتباط با دیگران، مسائل بسیاری می‌آموزید.
اوقات خود را با افراد متفکر بگذرانید؛ همچنین با کارآفرینانی که در زمینه‌ی کارآفرینی می‌توانند به شما کمک کنند هم ارتباط و ملاقات‌هایی منظم داشته باشید. (اگه در این زمینه مشکل دارید مقاله‌ی 10 روش دوست‌یابی حرفه‌ای را مطالعه کنید)
3– حفظ انگیزه با کمک منابع الهام بخش
هیچ فردی دارای انگیزه‌ی صد در صد نیست، اما با استفاده از منابع درست الهام بخش می‌توان فوراً با انگیزه شد. می‌توانید از منابعی چون فیلم، پادکست، مقالات و انواع متفاوتی از محتوای مجازی، به ویژه زمانی که بی‌انگیزه هستید، استفاده کنید. زمانی هم که ناراحت هستید، به سخنان بزرگان کارآفرین درباره‌ی چگونگی انجام کارها گوش دهید تا برای ادامه‌ی کار، انگیزه‌ی لازم و کافی داشته باشید. در این زمینه می‌تواند در سوخت جت زندگی‌نامه‌ی کارآفرین‌های برتر و مسیر سختی که طی کرده‌اند را به صورت روزانه مطالعه کنید.
تعجب خواهید کرد تا چه اندازه دیدن یک فیلم ساده یا خواندن مقاله، تأثیرات مستقیمی بر روی طرز فکر شما بر جای خواهد گذاشت.
4– داشتن انگیزه مستمر و قوی:
با نگاهی به هر کسب و کار موفق متوجه خواهید شد که کسب و کار فراتر از بازاریابی یا اینکه چه فردی در رأس کارها قرار دارد، است و در حقیقت، بر اساس اهداف و بینش شکل گرفته است. داشتن انگیزه باعث می‌شود کسب و کار با هدف اصلی کمک به مردم و تغییر دنیا، ایجاد شود. زمانی انگیزه‌ی دائمی و قوی به وجود می‌آید که کسب و کار بر اساس ایده‌ای فراتر از کسب درآمد شکل گرفته باشد.
تلاش کنید با کسب و کار خود تأثیرات مثبتی بر روی زندگی افرادی بگذارید که به نوعی از خدمات ارائه شده‌ی شما استفاده می‌کنند؛ همچنین کسب و کار، شرایط آزادی و امنیت مالی را فراهم می‌کند.
در چارچوب کار، اهداف و ارزش‌هایی که فعالیت‌ها را شکل می‌دهند، روشن کنید. به عنوان کارآفرین، در دنیای سرشار از سنت‌ها، طرحی نو ارائه دهید و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشید. باید انگیزه‌ای ثابت و قوی داشته باشید تا بتوانید شرایط دشواری که هر روز سر راه شما قرار می‌گیرد، پشت سر بگذارید.
به کار گیری نکات ذکر شده در این مقاله همچنین قدرت و نیروی درونی و انگیزه، قادر به انجام کارهای شگفت انگیز بسیاری خواهید بود. کارهایی که شاید فکر می‌کنید نمی‌توانید و شاید دیگران در مورد شما اینطور فکر می‌کنند، ولی هنگامی که تمام قوا و نیروی درونی خود را همراه و هم نواز خواسته‌های خود برای بهتر کردن کسب و کارتان کنید، خواهید دید چگونه همین کلمه‌ی ساده‌ی انگیزه، تلاش و انرژی درونی به شما کمک می‌کند تا بهترین‌ها را در مسیر حرفه‌ای خود برای خود و برای همکاران خود رقم بزنید و آینده‌ی شغلی خود را با فکری باز و نیروی هدف آفرینی، تضمین کنید.

 

منبع: sookhtejet.com

۵ گام برای غلبه بر بازنده درون و خاموش کردن تمام افکار منفی

مقاله قبلی

با ارزش ترین توصیه های افزایش بهره وری از برایان تریسی

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *